Σχεδόν όλα τα παιχνίδια Airsoft μπορούν να χωριστούν σε μία από τις δύο παρακάτω κατηγορίες, δηλαδή σε TacSim ή MilSim. Η κατηγορία MilSim σημαίνει ότι οι παίκτες προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τις τακτικές και το στιλ των στρατιωτικών μονάδων ενώ τα παιχνίδια είναι στρατηγικής όπως Base Defence (άμυνα), Base Attack(επίθεση), Search n Destroy (αναζήτηση και καταστροφή) ή άλλα παρόμοια παιχνίδια.

Η κατηγορία TacSim στην ουσία αποτελεί προσομοίωση των καταστάσεων τακτικής. Για παράδειγμα οι μάχες των ειδικών δυνάμεων SWAT είναι είδος TacSim.

Ακολουθούν μερικά από τα κυριολεκτικά χιλιάδες σενάρια τα οποία μπορείτε να παίξετε με ασφάλεια και φαντασία για να περάσετε καλά.

Παραλλαγές παιχνιδιού:

  • Last man standing: Όλοι οι παίκτες παίζουν εναντίον όλων. Το παιχνίδι συχνά εκτυλίσσεται σε περιορισμένο χώρο και χρόνο.
  • Back to basic: Πρόκειται για ένα παιχνίδι όπου επιτρέπονται μόνο όπλα ελατηρίου. Τα πυρομαχικά είναι περιορισμένα.
  • Terminate : Δύο ομάδες που πολεμά η μία την άλλη μέχρι να τελειώσει ο χρόνος ή μέχρι να εξουδετερωθεί η μία από τις δύο ομάδες.
  • Capture the Flag: Δύο ομάδες που πολεμά η μία την άλλη και προσπαθεί η μία να πάρει τη σημαία της άλλης και να τη φέρει στη βάση της. Η σημαία θα πρέπει να μεταφερθεί με εμφανή τρόπο. Το παιχνίδι μπορεί να πραγματοποιηθεί με δύο τρόπους , ο ένας λέγεται “Live Flag” και ο άλλος “Dead Flag”. Στην παραλλαγή Live Flag η σημαία πέφτει σε περίπτωση που το άτομο που τη μεταφέρει πυροβοληθεί και κάποιος άλλος παίκτης μπορεί να τη σηκώσει. Στην παραλλαγή “Dead Flag” ο παίκτης που μεταφέρει τη σημαία θα πρέπει να τη μεταφέρει πίσω στη βάση του εχθρού σε περίπτωση που εξολοθρευτεί, και στη συνέχεια μπορεί κάποιος άλλος παίκτης να επιχειρήσει να την πάρει.
  • Two bases one flag: Στο παιχνίδι αυτό υπάρχουν δύο βάσεις, αλλά μόνο μία σημαία η οποία και τοποθετείται στο κέντρο του γηπέδου ανάμεσα στις δύο εκτάσεις. Η κάθε ομάδα ξεκινά από τη βάση της. Στόχος του παιχνιδιού αυτού είναι να μεταφερθεί η σημαία στη βάση της αντίπαλης ομάδας. Όταν γίνει αυτό, η αντίπαλη ομάδα χάνει. Σε περίπτωση που ο παίκτης που μεταφέρει τη σημαία εξολοθρευτεί τότε τη σημαία μπορεί να σηκώσει οποιοσδήποτε άλλος παίκτης.
  • Grab the flag: Δύο ή περισσότερες ομάδες προσπαθούν να είναι αυτές που θα φτάσουν πρώτες στη σημαία. Η ομάδα που έχει τον παίκτη εκείνο που θα φτάσει πρώτος τη σημαία, χωρίς να πυροβοληθεί, κερδίζει. Το παιχνίδι αυτό παίζεται σε ανοιχτό χώρο.
  • Traitors: Και πάλι στο παιχνίδι αυτό, το οποίο αποτελεί εκδοχή του Capture the Flag. παίζουν δύο ομάδες. Οι κριτές επιλέγουν διακριτικά ένα παίκτη από κάθε ομάδα ο οποίος και είναι ο προδότης της ομάδας αυτής. Προσπαθήσετε να επιλέξετε τον παίκτη που δεν ήταν πολύ τυχερός. Ανακοινώστε στις ομάδες ότι κάθε μία έχει ανάμεσα της έναν προδότη. Το παιχνίδι παίζεται όπως και το Capture the Flag, με τη διαφορά ότι μετά από 5 λεπτά οι προδότες έχουν το δικαίωμα να αλλάζουν ομάδα κάθε φορά που θέλουν. Μην εμπιστεύεσαι τα μέλη της ομάδας σου.
  • Man hunt: Ένας παίκτης ορίζεται εθελοντικά το θήραμα και οι άλλοι παίκτες είναι οι κυνηγοί. Το θήραμα έχει ένα όπλο και μερικά πυρομαχικά ενώ οι κυνηγοί μπορούν να έχουν ό,τι θέλουν. Οι κυνηγοί θα πρέπει να είναι 4 – 10. Το θήραμα κερδίζει αν καταφέρει να φτάσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο. Διαφορετικά νικητής είναι ο κυνηγός που θα καταφέρει να πυροβολήσει το θήραμα πρώτος. Οι κυνηγοί δεν μπορούν να πυροβολήσουν ο ένας τον άλλο.
  • Bounty Hunters: Σε αυτό το παιχνίδι ο κάθε ένας πολεμάει μόνος του, και σε κάθε παίκτη δίνεται και ένας προδότης. Στη συνέχεια δίνεται το εναρκτήριο σήμα και όλοι οι παίκτες ξεχύνονται στο γήπεδο. Όταν δοθεί το επόμενο σήμα το παιχνίδι ξεκινά. Μόλις κάποιος παίκτης εξουδετερωθεί, τότε ο εκτελεστής παίρνει τον προδότη που έχει εξουδετερωθεί. Ο εκτελεστής επιλέγει αν ο εξουδετερωμένος παίκτης θα πρέπει να πάει με τον εκτελεστή ή εάν ο εκτελεστής θα πρέπει να επιλέξει το προδότη ο ίδιος. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία ομάδων ενώ όσοι επιχειρήσουν να το κάνουν ακυρώνονται από το παιχνίδι. Ο χρόνος του παιχνιδιού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον μία ώρα και νικητής είναι ο παίκτης με τους περισσότερους βαθμούς.
  • Wanted, Preferred Dead: Μία μικρή ομάδα, 20% των παικτών (φυλακισμένοι) ταξιδεύουν μέσα από μια περιοχή η οποία φυλάσσεται από το υπόλοιπο 80% των παικτών. Οι φυλακισμένοι δεν μπορούν να έχουν μεγαλύτερα όπλα ή άλλα όπλα ενίσχυσης. Οι φύλακες μπορούν να έχουν ο,τιδήποτε επιλέξουν. Κάθε φυλακισμένος που καταφέρει να φτάσει στον στόχο θεωρείται νικητής. Ο χρόνος του παιχνιδιού κυμαίνεται από 30 λεπτά μέχρι πολλές ώρες.
  • Commando Raid: Μια μικρή ομάδα παικτών είναι οι κομάντος. Οι υπόλοιποι παίκτες μοιράζονται για να φυλάνε τους στόχους. Όσοι αμύνονται πηγαίνουν στο γήπεδο και ξεκινούν την υπεράσπιση των στόχων. Κάθε στόχος θα πρέπει να φυλάσσεται από τόσους φύλακες όσοι είναι και οι κομάντος. Οι κομάντος μεταβαίνουν σε μια μικρή ζώνη εκτός της ζώνης του παιχνιδιού. Το σημείο αυτό είναι το σημείο Εισόδου και Εξόδου των κομάντος. Όταν οι κομάντος έχουν πιο ολοκληρώσει την αποστολή τους, τότε θα πρέπει τουλάχιστον το 1/3 να επιστρέψει στη ζώνη αλλιώς δεν θα μπορέσουν να νικήσουν. Ενημερώστε τους κομάντος ότι θα πρέπει να φτάσουν σε ένα σημείο εντός της ζώνης του παιχνιδιού, στο λεγόμενο “Drop zone”, όπου θα βρουν πληροφορίες σχετικά με τον στόχο στον οποίο θα πρέπει να επιτεθούν και για να βρουν τη σημαία. Όταν πια έχουν ανακτήσει τη σημαία από το στόχο θα πρέπει μετά να αφήσουν τη σημαία στο σημείο “DropZone” και να επιστρέψουν στο σημείο Εξόδου. Θα πρέπει επίσης να θέσετε και ένα χρονικό όριο. Οι φύλακες μπορούν να οχυρωθούν και να στείλουν ανιχνευτικές περιπόλους αλλά δεν μπορούν να αφήσουν απροστάτευτους τους στόχους.
  • Paratroopers: Δημιουργούνται δύο ομάδες. Το΄1/4 των παικτών είναι οι Paratroopers οι οποίοι έχουν δεμένα τα μάτια τους και έχουν τοποθετηθεί στο σημείο “DropZone”. Στο σημείο αυτό τους δίνεται ένας απλός χάρτης της περιοχής. Οι υπόλοιποι παίκτες χωρίζονται για να υπερασπιστούν τους 3 στόχους της περιοχής. Ο στόχος των αλεξιπτωτιστών “paratroopers” είναι να εξουδετερώσουν έναν στόχο καταφέρνοντας να κλέψουν τη σημαία του στόχου και να επιστρέψουν μαζί με τη σημαία στο σημείο “PickupZone”. Όταν ο κριτής στο σημείο “PickupZone” έχει τη σημαία τότε οι αλεξιπτωτιστές έχουν νικήσει. Ο χάρτης θα πρέπει να έχει κάποιο λάθος και ένας από τους στόχους θα πρέπει να έχει σημειωθεί σε λάθος σημείο, ή θα πρέπει να έχει σημειωθεί μια επιπλέον σημαία.
  • Hostage rescue: Οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα χωρίζεται στους ομήρους (“Hostage” ) και στους διασώστες (“Rescue”), ενώ η άλλη ομάδα είναι οι Φύλακες. Οι όμηροι θα πρέπει να τοποθετηθούν σε διαφορετικές περιοχές. Η ομάδα των διασωστών μπορεί να δώσει στους ομήρους περισσότερα πολεμοφόδια. Οι όμηροι μπορούν να επιχειρήσουν να τραπούν σε φυγή αλλά σε αυτή την περίπτωση μπορεί και να εξουδετερωθούν (πυροβοληθούν κατά τη διάρκεια της απόδρασης). Θα πρέπει να διασωθεί το 50% των ομήρων.
  • SWAT terrorist elimination: Κλασικό. Μια ομάδα ειδικών δυνάμεων SWAT (25% των παικτών) θα πρέπει να καθαρίσει την περιοχή από τους τρομοκράτες. Θα προτιμηθούν τα κτίρια.
  • Killing house: Ένας παίκτης ή μια μικρή ομάδα θα πρέπει να καθαρίσει το συντομότερο δυνατό ένα σπίτι που έχει πολιορκηθεί από τους οργανωτές. Θα πρέπει να εξουδετερωθούν όλοι οι στόχοι σε κάθε δωμάτιο χωρίς να χτυπηθούν φιλικοί στόχοι.
  • Assassins: Δύο παίκτες θα πρέπει να εξουδετερώσουν ένα συγκεκριμένο παίκτη και να φτάσουν στο σημείο εισόδου προτού λήξει ο χρόνος.
  • Killing of the Officers: Δημιουργούνται δύο ομάδες και κάθε ομάδα έχει έναν αρχηγό. Στόχος είναι η εξουδετέρωση του αρχηγού της άλλης ομάδας χωρίς να σκοτωθεί ο αρχηγός της δικής σας. Τα πολεμοφόδια μπορεί να είναι περιορισμένα. Επίσης ο αρχηγός της ομάδας μπορεί να πρέπει να μείνει ακίνητος.
  • King of the Hill: Το 1/3 των παικτών οχυρώνονται πίσω από ένα λόφο σε μια σχετικά ανοιχτή περιοχή ενώ οι υπόλοιποι παίκτες είναι και αυτοί που επιτίθενται. Στην κορυφή του λόφου βρίσκεται μια σημαία και η ομάδα που καταλάβει τη σημαία όταν έχει λήξει ο χρόνος κερδίζει. Ο λόφος θα πρέπει να προσφέρει μεγάλη προστασία.
  • Reinforcements: Παραλλαγή του παιχνιδιού King of the Hill με δύο ομάδες. Από μία εκ των δύο ομάδων επιλέγεται μια μικρότερη ομάδα (1/3). Η ομάδα αυτή οχυρώνεται στο λόφο, γύρω από τη σημαία ενώ η μεγάλη ομάδα τοποθετείται κάτω από το λόφο και τίθεται εκτός πεδίου βολής. Το υπόλοιπο 2/3 της ομάδας λαμβάνει θέση σε απόσταση 5 με 10 λεπτά από τη βάση του λόφου. Η ομάδα που πλησιάσει στη σημαία όταν το παιχνίδι τελειώσει, κερδίζει. Ο χρόνος του παιχνιδιού θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 20 με 40 λεπτά.
  • Zombies: Στο παιχνίδι αυτό η μία ομάδα τίθεται ενάντια στην άλλη, αλλά όλοι οι παίκτες που εξουδετερώνονται πηγαίνουν σε ένα τρίτο σημείο. Όταν τρεις εξουδετερωμένοι παίκτες έχουν φτάσει στο σημείο αυτό τότε δημιουργούν μια ομάδα ζόμπι και παίζουν και πάλι. Η νέα ομάδα ζόμπι αντιμετωπίζει όλες τις άλλες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων και των ομάδων ζόμπι. Το παιχνίδι τελειώνει όταν έχει μείνει μόνο ένας παίκτης από οποιαδήποτε από τις δύο αρχικές ομάδες.
  • Trenches: Μια τετραγωνισμένη έκταση περίπου 50x125m χωρίζεται σε 10 τομείς των 2×5. Οι δύο ομάδες θα πρέπει να είναι μεγάλες της τάξεως των 15-40 παικτών, και ξεκινούν να παίζουν η μία από τη μία μεριά της έκτασης και η άλλη από την άλλη. Η ομάδα που ελέγχει τους περισσότερους τομείς όταν το παιχνίδι τελειώσει τότε κερδίζει. Για να ελεγχθεί ένας τομέας απαιτούνται τουλάχιστον 2 άνδρες και καθόλου εχθροί. Χρησιμοποιείται και ο κανόνας τραυματισμού.
  • Drag the doll: Στο κέντρο της τετραγωνισμένης περιοχής τοποθετείται μια ανθρωπόμορφη κούκλα (βάρους τουλάχιστον 40 κιλών). Η περιοχή είναι ανοιχτή και επίπεδη και με πολλά άχρηστα αντικείμενα που προσφέρουν κάλυψη. Κάθε μεριά είναι η αρχή της ομάδας που αποτελείται από 3-5 παίκτες. Στόχος είναι η ομάδα να αρπάξει την κούκλα και να τη σύρει προς την περιοχή της. Το παιχνίδι υποτίθεται ότι είναι γρήγορο και έντονο. Στην ουσία πρόκειται για παιχνίδι CTF σε εκδοχή μεγάλης έκτασης.
  • CQB (Close Quarter Battle): Εκδοχές εσωτερικού χώρου του παιχνιδιού. Συχνά το παιχνίδι γίνεται σε μεγάλο σπίτι ή σε πολλά σπίτια.